Viktig informasjon før du reiser med oss

Velkommen til Patria Reiser! Vi ønsker at din reise med oss skal være så problemfri og hyggelig som mulig. Les våre reisebetingelser nøye for å sikre en trygg og informert opplevelse. Vi er her for å hjelpe deg med å skape minner for livet.

Før du bestiller

Det er viktig at du er klar over visse forhold før du bestiller din reise med Patria Reiser. Vennligst les nøye gjennom følgende punkter. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål eller trenger ytterligere avklaringer før du fullfører din bestilling.

 

✈️ REISEGARANTIER, ANSVARSBEGRENSNING OG VILKÅR

Patria Reiser AS – Reisevilkår og ansvarsbegrensning
Sist oppdatert: 06.11.2025

 

  1. Generelt

Disse vilkårene gjelder for kjøp av reisetjenester levert av Patria Reiser AS. Våre tjenester omfatter overnatting, koordinering av transport etter ankomst til Slovakia, og tilrettelegging for valgfrie aktiviteter i området rundt Štrbské Pleso.
Patria Reiser AS fungerer som formidler og tilrettelegger, og er ikke ansvarlig for flyreiser til eller fra Slovakia, med mindre dette er særskilt avtalt.

 

  1. Reisegaranti

Patria Reiser AS stiller lovpålagt reisegaranti i henhold til lovverket som skal sikrer at kunden får refundert innbetalt beløp dersom selskapet skulle gå konkurs før reisen er gjennomført. Reisegarantien gjelder kun for tjenester som Patria Reiser AS har fakturert.

 

  1. Hva tjenesten omfatter

Våre tjenester inkluderer:

  • Bestilling og bekreftelse av overnatting.
  • Koordinering av transport etter ankomst (transport til og fra flyplass hvis avtalt).
  • Formidling og gjennomføring av aktiviteter levert av Patria Reiser AS og lokale samarbeidspartnere (ski, utflukter, grotter, bybesøk, fjellturer m.m.).

Flyreiser til og fra Slovakia er kundens eget ansvar og inngår normalt ikke i avtalen.

 

  1. Hotellbetingelser
  • Prisene Patria Reiser AS formidler gjelder pr pers i enkelt eller dobbelt rom og inkluderer frokost, skatter, avgifter og bruk av hotellets normale fasiliteter (WIFI, fellesområder, spa områder m.m.). Hotellene har tjenester som kan bestilles ved tillegg (massasje o.l) 
  • Ekstra seng gjelder for trippelrom eller twin-rom, og inkluderer frokost.
  • Innsjekk: fra kl. 14:00
  • Utsjekk: innen kl. 10:00.

        Barnepolicy:

  • Barn opp til 3 år bor gratis.
  • Barn fra 3 år og oppover belastes et fast pristillegg per natt (oppgis i bestillingen).

       Romfordeling:

  • Endelig romliste og fordelingskal sendes minst 30 dager før ankomst hvis avtalt.

 

  1. Avbestilling og endringer

        Avbestilling av hele grupper:

  • Innen 30 dager før ankomst:  ingen gebyr.
  • 29 dager eller mindre før ankomst:   ingen refusjon.

        Avbestilling av individuelle reservasjoner:

  • Innen 30 dager før ankomst:          ingen gebyr.
  • 29–22 dager før ankomst:               30% avbestillings gebyr av totalbeløp.
  • 21-14 dager før ankomst:                50% avbestillings gebyr av totalbeløp.
  • 13-8 dager før ankomst:                   90% avbestillings gebyr av totalbeløp.
  • 7 dager eller mindre før ankomst:  ingen refusjon.

        Endringer:

Endringer i bestilling kan medføre gebyr.

 

  1. Forsikring

Kunden er selv ansvarlig for å ha gyldig reiseforsikring som dekker avbestilling, sykdom, ulykke, ansvar og tapt bagasje o.l. Dette er ikke inkludert i våre tjenester.

 

  1. Helse og sikkerhet

Deltakelse i aktiviteter som ski, fjellvandring og utflukter skjer på eget ansvar. Kundene må følge sikkerhetsinstruksjoner gitt av guider og arrangører.
Patria Reiser AS er ikke ansvarlig for skader som oppstår ved brudd på slike instrukser.

 

  1. Force majeure

Verken Patria Reiser AS eller våre samarbeidspartnere kan holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av avtalen ved hendelser utenfor vår kontroll, som for eksempel:
brann, flom, jordskjelv, streik, krig, pandemi, reiserestriksjoner, terrorhandlinger, politiske uroligheter eller pålegg fra myndigheter.

        Force majeure omfatter ikke:
(a) økonomiske vanskeligheter,
(b) endringer i markedsforhold eller prisnivå, eller
(c) manglende betalingsevne.

Ved slike hendelser vil vi, så langt det lar seg gjøre, bistå kunden med ombooking eller refusjon. Dersom force majeure fører til ekstra overnattinger, er ikke hotellet forpliktet til å tilby rabatterte priser utover kontraktfestet avtale.

 

  1. Hotellrenovering

Eventuelle renoveringer ved hotell skal varsles minst 3 måneder før oppstart. Dersom renoveringen påvirker tilgjengeligheten eller gjestenes opplevelse, skal et alternativt hotell av tilsvarende eller høyere standard tilbys i samme område.

 

  1. Lisens og forsikring hos leverandører

Hoteller og samarbeidspartnere bekrefter at de har nødvendige lisenser og forsikringer for å tilby sine tjenester, og at de følger gjeldende lover og forskrifter.
Dette omfatter ansvarsforsikring for hendelser innenfor hotellenes områder.

 

  1. Kundens ansvar

Kunden er ansvarlig for skader eller tap som skyldes brudd på hotellregler, retningslinjer eller skadeverk.
Patria Reiser AS er ikke ansvarlig for kunders handlinger eller forsømmelser, men vil bistå hotellet med å innhente nødvendig informasjon dersom skader eller tap oppdages etter avreise.

 

  1. Klager og tvister

Eventuelle klager må fremsettes skriftlig så snart som mulig.
Dersom saken ikke løses i minnelighet, kan den bringes inn for Pakkereisenemnda eller Forbrukertilsynet. Norsk rett gjelder for avtalen.

 

  1. Kontaktinformasjon

Patria Reiser AS
Adresse: Bergkrystallen 20 A, 1903 Gan
Org.nr: 925 696 013
Telefon: 916 05 222 / 458 72 990
E-post: post@patriareiser.no
Kontaktpersoner: Geir Jellum og Katarina Johansen

Våre forventninger til deg

For å sikre en best mulig opplevelse for alle våre reisende, er det visse betingelser vi ber våre kunder om å overholde.  Vi setter pris på din forståelse og samarbeid for å opprettholde en positiv og respektfull atmosfære på våre reiser.

Din trygghet er viktig for oss

Vi ønsker at du skal føle deg trygg og godt informert når du reiser med Patria Reiser. Våre reisebetingelser er utformet for å ivareta dine interesser og sikre en transparent og rettferdig prosess. Skulle det oppstå uforutsette hendelser, er vi her for å bistå deg.